بهترین شیر ظرفشویی دومنظوره

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

انواع شیر ظرفشویی

شیرآلات ظرفشویی در مدل های مختلف  از نظر ظاهر و کارکرد طراحی و تولید می شوند. شیرآلات از نظر کارکرد به شیرآلات اهرمی و کلاسیک، شاوری، دومنظوره، لمسی و از نظر ظاهر در مدل ها و رنگ های مختلف تولید میشوند. تنوع بالای محصولات انتخاب را برای خریداران راحت تر کرده است.

شیر ظرفشویی دو منظوره

شیر ظرفشویی دومنظوره

شیر ظرفشویی یکی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه است که انتخاب درست آن می‌تواند هم بر زیبایی و کارایی آشپزخانه و هم بر تجربه شستشوی ظروف شما تاثیر بسزایی بگذارد. در هنگام انتخاب شیر ظرفشویی باید به فاکتورهای مختلفی مانند نوع، جنس، کارکرد، قیمت و برند آن توجه کنید

شیر ظرفشویی دو منظوره شیرآبی است که دارای دو جریان آب مجزا است:

آب تصفیه شده: این آب از دستگاه تصفیه آب خارج می شود تا ناخالصی ها، مانند کلر، سرب و مواد شیمیایی را از بین ببرد. این آب برای نوشیدن، آشپزی و تهیه قهوه و چای ایده آل است. 

آب معمولی: این آب تصفیه نشده است و می توان از آن برای شستشوی ظروف، شستن دست ها و سایر کارهای روزمره استفاده کرد.

مزایای شیر ظرفشویی دو منظوره

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب یک شیر آب کوچک نیز بهمراه آن وجود دارد. این شیر آب کوچک بروی سینک ظرفشویی نصب می شود. وجود این شیر کوچک باعث شلوغی و نمای ظاهری بد سینک میشد. از این رو داشتن دو جریان آب مجزا در یک شیرآلات می تواند بسیار راحت باشد، به خصوص اگر فضای پیشخوان شما محدود باشد.

با خرید شیر ظرفشویی دو منظوره می توانید هم آب تصفیه و هم آب معمولی را از همان شیر دریافت نمایید. این شیرآلات دارای دو اهرم برای قطع و وصل کردن جریان آب هستند یک اهرم برای آب تصفیه و اهرم دیگر برای استفاده از آب معمولی بکار می رود.

معایب شیر ظرفشویی دو منظوره

هزینه: شیرآلات دو منظوره معمولاً از شیرآلات معمولی گران تر هستند.

نصب: نصب شیرآلات دو منظوره ممکن است کمی پیچیده تر از شیرآلات معمولی باشد.

انواع شیر ظرفشویی دومنظوره

تنوع بالای شیر های ظرفشویی دو منظوره باعث انتخاب راحت هر سلیقه ای می باشد. مورد اول در تفاوت شیرآلات دومنظوره مربوط به طراحی و رنگ آن می باشد. این شیرآلات در رنگ های مختلف کروم، کروم مات، طلایی، طلایی مات، مشکی، سفید و…. تولید می شوند. همچنین تنوع طراحی آنها جوابگوی هر سبک و سلیقه ای می باشد.

مورد دوم مربوط به مکانیزم عملکرد آنهاست. در این مورد دو نوع طراحی وجود دارد. اول شیرآلاتی هستند که خروجی آب تصفیه و آب معمولی مجزا هستند. مورد بعدی نوعی از شیرآلات هستند که آب تصفیه و آب معمولی هر دو از یک خروجی سرریز می شوند. یکی از معایب بزرگ این مدل است که نمی توان به طور همزمان از آب تصفیه و آب معمولی استفاده کرد و همچنین در صورت نیاز به آب تصفیه، احتمال اینکه مقداری از آب معمولی درون شیر موجود باشد وجود دارد. از این رو باید مقداری آب از شیر آب خارج شود و سپس از آب تصفیه استفاده کرد.

شیر ظرفشویی دو منظوره شیر ظرفشویی دومنظوره نگین کروم قهرمان

نکاتی برای انتخاب بهترین شیر ظرفشویی دومنظوره

برای انتخاب بهترین شیر ظرفشویی دومنظوره باید تفاوت های موجود بین آن ها را در نظر بگیرید.

جریان آب: برخی از شیرآلات دو منظوره دارای دو نوع جریان آب هستند یکی پاششی و دیگری معمولی. نوع پاششی که برای شستشوی ظروف ایده آل است، در حالی که برخی دیگر دارای جریان آب مستقیم هستند که برای پر کردن بطری ها و لیوان ها مناسب تر است.

سبک: شیرآلات دو منظوره در طیف وسیعی از سبک ها موجود هستند، بنابراین می توانید یکی را پیدا کنید که با دکوراسیون آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد.

برخی از برندهای محبوب شیر ظرفشویی دو منظوره عبارتند از: قهرمان، کی دبلیو سی، راسان

مزایا و معایب شیرآلات توکار
  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.