راهنمای خرید بهترین سینک ظرفشویی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سینک ظرفشویی از نظر تعداد لگن، شیوه نصب و متریال تقسیم بندی می شوند.سینگ ظرفشویی به صورت تک لگنه، دولگنه و در موارد کم یا سفارشی با تعداد لگن بیشتر تولید می شوند.سینک تک لگنه برای آشپزخانه های کوچک مناسب است و در مقابل آشپزخانه بزرگتر و تعداد افراد بیشتر ما را ملزم به استفاده از سینک های چند لگنه می کند.

سینک های ظرفشویی با جنس استیل، گرانیتی و کورین تولید می شوند. که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند. هر محصولی مزایا و معایبی داشته و مقایسه و نسبت خوبی و بدی آن‌ها است که شخص را ترغیب به خرید کرده یا از خرید آن منصرف می‌کند. 

سینک های ظرفشویی از نظر خط و خش پذیری، مقاومت به ضربه و حرارت، تنوع رنگ و قیمت مقایسه می شوند. سینک های کورین نسبت به سینک استیل و گرانیتی مقاومت بیشتری نسبت به ضربه دارند.تنوع بالای رنگ سینک های کورین از مزیت های دیگر این مدل می باشد.

از مزایای سینک های کورین مقاومت بالا در برابر ضربه، تنوع بالا در رنگ و طرح و نبود شکاف در نوع یکپارچه است. معایب آن قیمت بالا، خط و خش پذیری و مقاومت کم نسبت به مواد شوینده قوی. سینک کورین در سه مدل روکار، توکار و یکپارچه تولید می شود.

سینک های گرانیتی نیز در مقابل سینک استیل نسبت به خط وخش و ضربه مقاوم تر است. از طرفی مقاومت کمی در برابر حرارت نسبت به دو سینک استیل و کورین دارد.

 

طریقه نصب روشویی نیم پایه

انواع سینک

در جدول زیر می توانید سینک های کورین، گرانیتی و استیل را با هم مقایسه کنید.

 

مقاومت در برابر خط و خش مقاومت به ضربه مقاومت به حرارت قیمت به صرفه تنوع رنگ
استیل زیاد کم زیاد زیاد کم
کورین کم زیاد متوسط کم زیاد
گرانیتی متوسط متوسط کم متوسط متوسط

نوع طراحی سینک های ظرفشویی در نصب آن ها موثر است.سینک های ظرفشویی به صورت روکار یا توکار نصب می شوند. البته سینک های کورین به صورت یکپارچه نیز نصب می شود که بدلیل نداشتن درز بهترین نوع نصب است.

سینک-کورین-یکپارچه

 

راهنمای خرید بهترین سینک ظرفشویی

ابعاد و اندازه: ابتدا باید ابعاد و اندازه‌ی سینک را با توجه به فضای آشپزخانه‌تان انتخاب کنید. اندازه‌ی مناسب سینک به اندازه‌ی نیاز شستشوی ظروف و همچنین فضای آشپزخانه‌تان بستگی دارد.

تعداد لگن ‌ها: انتخاب تعداد لگن ها بستگی به نیاز و استفاده‌ روزانه‌ی شما دارد. اگر فضای کافی برای شستشو و آبکشی دارید، سینک دو یا چند لگنه می‌تواند مناسب باشد. در غیر این صورت، سینک تک لگنه کافی است.

جنس ساخت: سینک‌ها از جنس‌های مختلفی مانند استیل، گرانیت، کورین و… تهیه می‌شوند. استیل به عنوان یکی از پرطرفدارترین و مقاوم‌ترین جنس‌ها محسوب می‌شود. اما اگر به دنبال جلوه‌ی زیبا هستید، سینک‌های گرانیت و کورین نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

نوع نصب: سینک‌ها به دو صورت زیر کابینتی و روی کابینتی نصب می‌شوند. نوع نصبی که انتخاب می‌کنید باید با نوع کابینت آشپزخانه‌تان سازگاری داشته باشد.

امکانات اضافی: برخی از سینک‌ها دارای جامایع توکار، سبد میوه شورو … هستند. این امکانات می‌توانند کاربرد سینک را بهبود بخشند و برای شما راحت‌تر باشند.

قیمت و بودجه: قیمت سینک‌ها بستگی به جنس و برند آن‌ها دارد. بودجه‌ی مدنظر خود را مشخص کنید و سعی کنید سینکی با کیفیت و مناسب با بودجه‌تان پیدا کنید.

تضمین کیفیت: از برند‌های معتبر و با تضمین کیفیت برای خرید سینک استفاده کنید تا از مشکلات آینده‌ی احتمالی جلوگیری کنید.

طراحی و ظاهر: ظاهر و طراحی سینک نیز نقش مهمی در انتخاب آن ایفا می‌کند. از سینکی که با سبک و دکور آشپزخانه‌تان هماهنگی دارد استفاده کنید.

سینک آشپزخانه روز به روز مدرن تر و کاربردی تر می شوند. سینک های آبشاری، نسل جدید سینک های ظرفشویی است که امکانات و لوازم جانبی بر روی آن تعبیه شده است. این سینک با طراحی خاصی که دارد، هم در آشپزخانه های کوچک و هم آشپزخانه های بزرگ قابل استفاده است. در زیر چند نمونه از سینک های آبشاری را مشاهده می کنید.

سینک-آبشاری سینک-آبشاری سینک-آبشاری سینک-آبشاری

با توجه به این نکات و موارد، سینک ظرفشویی مناسبی که به نیازها و سلیقه‌ی شما پاسخ می‌دهد را انتخاب کنید

 

مزایا و معایب سینک آبشاری

 

 

 

 

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.