شیر مناسب برای شستشوی نوزاد

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

شیر مناسب برای شستشوی نوزاد

شستشوی نوزاد یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های روزانه اوست. پوست نوزادان بسیار حساس است و نیاز به مراقبت ویژه دارد. دمای مناسب آب برای حمام نوزاد حدود ۳۷ درجه سانتی‌گراد است. برای اطمینان از دمای آب، از آرنج خود استفاده کنید. اگر آب برای شما گرم باشد، برای نوزاد نیز گرم است.

شستشوی نوزاد

 

انتخاب شیر مناسب برای شستشوی نوزاد مخصوصا شستشوی نوزاد در روشویی ، یکی از تصمیمات مهم هنگام تعویض پوشک و یا آماده‌سازی حمام برای نوزاد دلبندتان است. شیرآلاتی که برای این کار انتخاب می‌کنید، باید علاوه بر زیبایی، ایمنی و کارایی بالایی نیز داشته باشند. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌های شیرآلات مناسب برای شستشوی نوزاد و معرفی انواع مختلف آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی‌های شیرآلات مناسب برای شستشوی نوزاد

سهولت استفاده

شیرآلات باید به گونه‌ای طراحی شوند که والدین بتوانند به راحتی دمای آب را تنظیم کرده و از آن استفاده کنند. شیرآلات اهرمی و شیرآلات با دسته‌های بزرگ، گزینه‌های مناسبی برای این منظور هستند. شیرآلات کلاسیک به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای این شستشوی نوزاد نیستند چرا که تنظیم آب در این شیرآلات زمانبر و سخت است. استفاده از شیرآلات اهرمی توصیه می شود.

 

آموزش لوله کشی آب با اتو لوله

قابلیت تنظیم دما: قابلیت تنظیم دقیق دمای آب، برای جلوگیری از سوختن نوزاد بسیار مهم است. شیرآلاتی که دارای ترموستات هستند، دمای آب را ثابت نگه داشته و از نوسانات دمایی جلوگیری می‌کنند. شیرآلات ترموستاتیک، نسل جدیدی از شیرآلات هستند که با استفاده از فناوری پیشرفته، دمای آب را به صورت خودکار و دقیق تنظیم می‌کنند. این شیرآلات به ویژه برای حمام‌هایی که کودکان یا سالمندان در آن زندگی می‌کنند، بسیار مناسب هستند. زیرا خطر سوختگی ناشی از تغییرات ناگهانی دمای آب را به حداقل می‌رسانند.

در داخل این شیرآلات، یک ترموستات تعبیه شده است که به تغییرات دمای آب بسیار حساس است. با تنظیم دمای مورد نظر بر روی شیر، ترموستات به صورت خودکار میزان آب سرد و گرم را تنظیم می‌کند تا دمای خروجی آب ثابت بماند. حتی اگر فشار آب تغییر کند، ترموستات همچنان دمای آب را در حد تنظیم شده حفظ می‌کند. همچنین با توجه به اینکه دمای آب به صورت دقیق تنظیم می‌شود، از هدر رفتن آب و انرژی جلوگیری می‌شود.

شیر ترموستاتیک

 

شیر ظرفشویی شلنگ دار یا ثابت؟ کدام بهتر است؟

جنس باکیفیت: شیرآلات باید از جنس باکیفیت و مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی ساخته شده باشند. شیرآلات ساخته شده از استیل ضد زنگ، گزینه‌های مناسبی برای حمام نوزاد هستند. 

طراحی ارگونومیک: شیرآلات باید دارای طراحی ارگونومیک باشند تا والدین بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. ارتفاع شیرآلات نیز باید مناسب باشد تا والدین به راحتی بتوانند نوزاد را در زیر آب بگیرند. بهتر از دسته شیرآلات بزرگ و دسترسی راحت به آن داشت.

شیرآلات متحرک با بازوی کشویی: در این نوع شیرآلات، قسمت آبریز بر روی یک بازوی کشویی سوار شده است که امکان حرکت آن را در جهات مختلف فراهم می‌کند. استفاده از سنگ روشویی بزرگ و عمیق نیز کار را برای شما راحتتر خواهد کرد.

شیر روشویی متحرک

 

چگونه سیفون توالت فرنگی را تعمیر کنیم ؟

شیرآلات علمدار: این نوع شیرآلات، از یک پایه ثابت و یک قسمت متحرک به نام علم تشکیل شده‌اند. علم این شیرآلات قابلیت چرخش را دارد و به شما امکان می‌دهد تا آب را به راحتی به هر نقطه‌ای از روشویی هدایت کنید. همچنین ارتفاع بلند علم این شیرآلات امکان شستشوی نوزاد را ممکن می سازد. شیرهای روشویی علم‌دار در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند و شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون سرویس بهداشتی خود، مدل مورد نظر را انتخاب کنید.

شیر روشویی زدرا راموند شودر شیر روشویی علم دار اسپانیایی قهرمان شیر روشویی زدرا مانا شودر

 

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده بهترین شیر برای شستشوی نوزاد، شیری است که دارای ارتفاع بلند علم و زاویه پاشش مناسب باشد تا نوزاد به راحتی در زیرآن شستشو داده شود. هنگام خرید سنگ روشویی نیز انتخاب سنگ روشویی با ابعاد بزرگتر بسیار کمک کننده خواهد بود.

  کلمات کلیدی :
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
  نظرات

پاسخی بگذارید

شما باید وارد شوید تا قادر به ارسال دیدگاه باشید.